Health and environment in the curriculums of social communication undergraduate degree in Brazil

Authors

  • Agatha Sant'Anna da Costa Franco Fundação Oswaldo Cruz, Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde, Programa de Pós-Graduação em Informação e Comunicação em Saúde (PPGICS). Rio de Janeiro, Brasil.
  • Tatiana Clébicar Leite Fundação Oswaldo Cruz, Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde, Programa de Pós-Graduação em Informação e Comunicação em Saúde (PPGICS). Rio de Janeiro, Brasil.
  • Raíza Tourinhodos Reis Silva Lima Fundação Oswaldo Cruz, Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde, Programa de Pós-Graduação em Informação e Comunicação em Saúde (PPGICS). Rio de Janeiro, Brasil.
  • Adriana Cavalcanti de Aguiar Fundação Oswaldo Cruz, Instituto de Comunicação e Informação Científica e Tecnológica em Saúde, Programa de Pós-Graduação em Informação e Comunicação em Saúde (PPGICS). Rio de Janeiro, Brasil.

DOI:

https://doi.org/10.29397/reciis.v10i4.1134

Keywords:

communication, health, environment, curriculum, higher education.

Abstract

We think that insufficient training in health and environment issues results in superficial news coverage and limited discussions by communication consultants or by respon- sible people for public relations of the corporate world and the third sector organizations. In regard to social communication undergraduate degree, a debate about curriculums could be especially timely insofar as to integrate communication, health and the environment there is a need for overcoming the disciplinary logic in higher education. This paper describes the scenario of the courses on these subjects offered by Brazilian higher education institutions, using the content analysis to infer recurring themes from existent categories found in available registers at the internet. Although no result have revealed an approach of trinomial communication-health-environment in an integrated manner in the social communication undergraduate degree in Brazil, the analysis presents several associations of two of those subjects, particularly health and environment.

Published

2016-12-22

How to Cite

Franco, A. S. da C., Leite, T. C., Lima, R. T. R. S., & Aguiar, A. C. de. (2016). Health and environment in the curriculums of social communication undergraduate degree in Brazil. Revista Eletrônica De Comunicação, Informação & Inovação Em Saúde, 10(4). https://doi.org/10.29397/reciis.v10i4.1134

Issue

Section

Original articles